راهنمای حمل و نقل مصالح ساختمانی

حمل مصالح ساختمانی بسیار مهم است چون صنعت ساخت و سازعظیم است و محصولات ساختمانی تقاضای زیادی دارند. این امر مستلزم پشتیبانی مستحکم و مداوم برای انتقال ایمن و کارآمد انواع مصالح ساختمانی است. کامیون ها تقریباً 71 درصد از کل بارهای ساختمانی را حمل می کنند. که تقریباً تمام مصالح ساختمانی فله مانند سقف، چوب، سیمان و بتن را شامل می شود. ایمنی در حمل و نقل بسیار مهم است، بطور مثال سیمان یا مصالح پودری دیگر، باید با احتیاط زیاد حمل شوند تا خیس نشوند.

قیمت سیمان تهران + هزینه حمل

برنامه های تدارکاتی مصالح ساختمانی به مواد یا تجهیزات مناسب نیاز دارند تا به مقدار مناسب در مکان و زمان مناسب برسند. در پروژه های بزرگ ساختمانی مانند ساختمان ها، پل ها یا راه ها، برنامه های تدارکاتی می توانند بسیار پیچیده باشند.

هماهنگی های لازم برای حمل و نقل مصالح ساختمانی 

حمل مصالح ساختمانی,راهنمای حمل مصالح ساختمانی,مقررات حمل مصالح ساختمانی,

تدارکات حمل و نقل  ورودی : حمل و نقل ورودی به یک رابطه متقابل بین هزینه و زمان بسیار حساس است. محصولات و ماشین آلات باید دقیقاً در صورت نیاز در دسترس باشند. تأخیر در تحویل می تواند تولید را متوقف کند در حالی که ورود اولیه می تواند مدیریت مواد و تجهیزات را تحت فشار قرار دهد.

تدارکات حمل و نقل خروجی:  همیشه مواد اضافی وجود دارد که نیاز به بازگشت دارد. تجهیزات ساختمانی اجاره شده نیز برای جلوگیری از هزینه های غیر ضروری، باید سریعاً به نمایندگی بازگردند. بخشی از تدارکات حمل و نقل خروجی نیز شامل دفع زباله به دنبال مقررات محلی است.

تدارکات مصالح ساختمانی: مصالح مختلف ساختمانی در طول پروژه مشکلات و مقررات مختلفی را دارند که برای اطمینان از گردش روان کار نیاز به هماهنگی ماهرانه  نیز دارند. تدارکات خوب مواد همچنین هزینه های واقعی حمل و نقل مواد از جمله هزینه های اجاره کامیون، هزینه های عملیاتی و هزینه های سوخت را کاهش می دهد. هزینه مربوط به بارگیری و بارگیری در تدارکات مواد نیز لحاظ شده است.

تدارکات مدیریتی:  یک مدیر ساخت و ساز باید سایت ها را برای پذیرش تحویل هنگام ورود آنها آماده کند و منابع لازم را برای مقابله موثر با برداشتن وسایل از کامیون ها ، ذخیره سازی ایمن آنها و در صورت نیاز در دسترس داشته باشد. هرگونه شکست در پیوندهای زنجیره ای لجستیکی می تواند هزاران دلار در وقت و بهره وری از دست رفته هزینه کند. برنامه های مناسب مدیریت سایت ، هر مرحله لجستیکی مورد نیاز برای حمل و نقل روان از و از محل های ساخت و ساز را در بر می گیرد.

مقررات حمل و نقل

رعایت قوانین حمل و نقل به عنوان یکی از مسائل مهم در صنعت حمل و نقل الزامی است .وزن، ظرفیت، اندازه و ساعتهای حمل و نقل از جمله موارد مهم می باشند. مدتهاست که مقامات خستگی راننده را با تصادفات کامیون مرتبط می کنند. عدم حمل و نقل ایمن مصالح ساختمانی می تواند عواقب ویرانگری داشته باشد. با این حال، با آگاهی از کلیه مقررات حمل و نقل و ایجاد انطباق دقیق با یک برنامه تدارکاتی، می توان از حوادث ناگوار جلوگیری کرد.

حمل مصالح ساختمانی

یکی از چالش های حمل و نقل مصالح ساختمانی دانستن نیازهای منحصر به فرد محصولات خاص و نحوه نیاز به حمل و نقل ایمن آنها است. دسته بندی بی پایان مصالح ساختمانی به حمل و نقل ایمن نیاز دارد ، از جمله محصولاتی مانند مصالح سقف، مصالح ساختمانی فله و مخلوط بتن.

این مطلب را از دست ندهید
وکیل دیه و نقش آن در دادرسی

استفاده ایمن از مصالح ساختمانی به تجهیزات ، ابزارها و تکنیک های تخصصی نیاز دارد. در مورد بارگیری و تخلیه مواد هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد. هر شرایطی به یک روش کنترل ایمن متناسب نیاز دارد. در اینجا برخی از نیازهای حمل و نقل منحصر به فرد است که باید با استفاده از این مواد استاندارد ساخت و ساز در نظر گرفته شود.

  •  مواد بام

یکی از بزرگترین و بزرگترین محصولات ساختمانی ، مواد بام است. مواد بام همچنین می تواند از سنگین ترین محصولات ساختمانی باشد که کامیونداران برای جابجایی نیاز دارند. از آنجا که محصولات سقف سازی از آهن گرفته تا بارهای چوبی به هر شکل در می آیند، کامیون داران از روش های ویژه بستن برای انتقال ایمن مواد به محل های ساخت استفاده می کنند.

انتخاب وسیله حمل به اندازه بار و خصوصیات منحصر به فرد محصولات سقف بستگی دارد. عامل اصلی این است که تجهیزات حمل و نقل مواد در نقاط بارگیری و بارگیری موجود است. به عنوان مثال ، بسیاری از تأمین کنندگان مواد بام دارای کامیون های تخصصی با جرثقیل و بوم های خودکار هستند که به اندازه کافی گسترش می یابند تا مواد سقف را در بالای ساختمان قرار دهند.

ایمن سازی محصولات بام بر روی کامیون ها و تریلرها بسیار مهم است. از آنجا که بیشتر عرشه ها باز هستند ، متخصصان بارگیری معمولاً از بندهای پارچه ای با مکانیزم های چوب دستی استفاده می کنند. این اتصال های انعطاف پذیر با بسته های محصول به شکل نامنظم مطابقت دارند و آنها را محکم به سکوی عرشه محکم می کنند. در صورت ایمن سازی مناسب، تا زمانی که عمداً در محل کار آزاد نشوند ، خطر جابجایی مواد سقف کم یا خطر زیادی ندارد.

  •  مواد ساختمانی فله

محصولات فله شامل طیف گسترده ای از مصالح ساختمانی است. نمونه هایی از مواد فله سنگدانه هایی برای مخلوط بتن ، چوب کشی، سیمان و حتی عایق ساختمان است. کالاهای فله ای چالش های حمل و نقل را در حاوی مواد و تحویل سالم به مقصد خود دارند.

دست زدن به مواد عمده می تواند چالش های منحصر به فردی را برای تأمین کنندگان ، حمل کنندگان و گیرنده ها در سایت های ساختمانی ایجاد کند. بسته بندی کالاهای فله به دلیل متناسب نبودن اندازه و دامنه مواد خاص ممکن است دشوار باشد.

  • مخلوط ها

در صنعت ساختمان ، اصطلاح "مخلوط" معمولاً به معنی محصولات بتنی است. بتن یک ماده اصلی ساختمانی در سراسر جهان است. بدون بتن ، ساخت و ساز فلج می شود. هیچ ماده شناخته شده ای نمی تواند به طور موثر و اقتصادی جایگزین این ماده حیاتی شود.

مخلوط های بتن مرطوب بسیار حساس به زمان هستند. هنگامی که موادی مانند سنگدانه ها، پودر سیمان و آب به هم متصل می شوند ، یک واکنش شیمیایی ساعت را شروع می کند. مخلوط های بتن فرار و با ارزش هستند. آنها باید در پارامترهای زمانی خاصی قرار بگیرند و ارسال شوند، در غیر این صورت هدر می روند. حمل و نقل و قرار دادن مخلوط های بتن به تجهیزات ویژه ای نیاز دارد.