قرار گرفتن ۲۷۰ هزار مسکن در بافت فرسوده تهران

مجید روستا در نخستین دوره ملی آموزش بازآفرینی شهری پایدار اینگونه بیان کرد: اینکه ساخت سالانه 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده با توجه به نوع بافت هدفگذاری خوبی است بشرطی که تسهیلات مورد نیاز آن و ابزارهای قانونی موجود و کافی باشد، اگر توانستیم از ظرفیت توسعه‌ گران در این بخش استفاده نماییم، قطعا مشکلات برطرف و اهداف زودتر به نتیجه می رسند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم به تمام ابعاد بازآفرینی شهری توجه نماییم، در یک سال شدنی نیست، چرا که به هرحال تسهیلات مورد استفاده و ابزارهای قانونی باید فراهم گردد.

بازسازی سالانه 270 محله کار یکسال نیست

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطر نشان کرد: بازسازی سالانه 270 محله کار 1 سال نیست چرا که رویکرد محلات شهری از ابعاد گوناگونی مانند کالبدی، محیط زیستی و مسکن برخوردار هستند و نباید اینگونه تصور داشت که می‌ توانیم این مسائل را در بافت فرسوده 1 ساله حل نماییم.

مهندس مجید روستا بیان کرد: هنوز منابع مالی ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در بافت‌ های فرسوده تامین نشده است، بنابراین باید بدانیم که این اقدام با مشکلات فراوانی همراه است یا خیر.

بافت فرسوده تهران,عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی,مجید روستا,

به گفته مهندس روستا، در برنامه سال 97 ساخت 100 هزار واحد در بافت‌ های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه آمده و هم‌ اکنون مباحث مربوط به تامین منابع مالی از صندوق توسعه ملی در دست پیگیری است.

مهندس روستا اضافه کرد:‌ قرار شده 2150 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت این میزان واحد مسکونی در بافت‌ های فرسوده لحاظ و پرداخت گردد که بر این مبنا این مبلغ به‌ عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانک‌ های عامل قرار خواهد گرفت و در کلانشهرها 50 میلیون تومان و در سایر شهرها 40 میلیون تومان وام به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید
نکات حیاتی قبل از تعمیر گیربکس اتوماتیک

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهرهای ایران در مورد اینکه دولت قصد مداخله مستقیم در فرآیند بازآفرینی شهری را دارد، اظهار داشت: دولت قصد مداخله مستقیم در فرآیند بازآفرینی شهری را نخواهد داشت و هدف دولت استفاده از سرمایه‌ ها مردمی و بخش خصوصی در این زمینه می باشد.

وی ادامه داد: در تهران 3200 هکتار بافت فرسوده داریم که 270 هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها قرار دارد که با مشکلات متعددی مواجه هستند.

وی با اشاره به رشد مهاجرت روستاییان به شهر به دلیل بروز پدیده خشکسالی، گفت:‌ همه موارد و اقدامات در ایران با پول حل نمی‌ شود، چرا که اگر نگاه‌ ها تغییر کند به پول نیاز نخواهیم داشت، پس واقعیت آن است که همه چیز بازآفرینی شهری در کشور پول نیست، بلکه ابزار است.

به گفته وی،در ایران فقر نداریم،‌در ایران فقر می‌ سازیم و هیچ وقت نگفتیم که مردم چه سهمی از توسعه دارند.